torsdag 23. desember 2010

Lille julaften

Det er lille julaften, og klokka er 13.30. Det er mørkt ute, men fin temperatur - -6 grader. Inne har jeg det varmt og godt, og stearinlys sammen med P1 lager god julesteming i heimen.

Huset er vasket og ryddet, det eneste som gjenstår før "Grevinnen og hovmesteren" er å pynte juletreet, jeg er i god rute:-)

Sitter egentlig å kjenner på at jeg er lykkelig! Rett og slett lykkelig. En deilig følelse, og noe jeg hadde unnet alle å kjenne innimellom.

Det siste året har jeg vel ikke hatt overflod av slike dager. Tvert om har det vært et ganske tøft år. Allikevel er det mange i verden som har hatt det adskillig verre enn jeg. Det prøver jeg å minne meg på når det butter litt imot.

Jeg har fortsatt ugjorte gjerninger, fortsatt mye å lære, fortsatt en familie jeg burde stifte, fortsatt feil å gjøre, fortsatt venner jeg har brukt for lite tid på, kort sagt - er fortsatt ikke i mål. Men det skal man vel heller ikke være: den dagen man føler seg ferdig utlært, er man ikke utlært - men ferdig.

Det er mange jeg gjerne ville sendt en spesiell julehilsen til, mange som har vært et positivt bidrag i min hverdag. Men i denne omgang skal jeg nøye meg med å sende en hilsen til Høyre. Til Alta Høyre, til Finnmark Høyre og til Høyre sentralt. Jeg er takknemlig for den mottakelse jeg har fått, og kjenner at jeg er et stolt Høyre-medlem, stolt over mine kollegaer og stolt over politikken som skal gjøre hverdagen ett hakk bedre for innbyggerne, både lokalt, regionalt og nasjonalt. Vi er et godt team, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg får være med å bidra.

Så med handa på hjertet kan jeg i inngangen til jula si: jeg tror aldri jeg har hatt det så godt som nå, og aldri gledet meg til et nytt år så mye som nå!

*GOD JUL*

1 kommentar:

  1. Lill Torunn Davidsen23. desember 2010 kl. 19:01

    Det varmer et mamma-hjerte å se at du har det godt; både med deg sjøl og med dine omgivelser.
    Det fortjener du......
    Lykke til i 2011!

    SvarSlett